Translate

onsdag 8 oktober 2014

Rewind • del 48

Jag sitter på sängen i gästrummet och Eric står vid fönstret. "Så nu vill Theo träffa sin farmor och farfar och jag vet inte om jag klarar av att se dem igen men samtidigt så har han sin rätt att träffa dem, jag har hållit honom borta från alla släktingar alldeles för länge," avslutade jag mitt lilla tal och Eric rynkade lite på pannan.
"Alltså, han vill träffa skitstövelns föräldrar och du sa ja för att du känner att det är hans rätt?" Jag nickade.
"Ja, precis så." Han drog handen genom håret och såg upp på taket en stund innan han kollade på mig igen.
"Jag kan gå med er, när ni ska träffa dem menar jag."
"Nej det kan du inte!"
"Varför inte?"
"Hur ska jag presentera dig som min pojkvän till min ex pojkväns föräldrar? Dessutom var jag förlovad med deras son!" Jag betonade ordet 'förlovad' i hopp om att han skulle förstå vad jag menade.
"Det var fyra, fem år sedan, vem bryr sig? Han var en skitstövel ändå och jag tänker inte låta er träffa dem ensam, deras son måste ha fått hans beteende från någon som jag gissar på är hans föräldrar!" Det blev tyst i rummet och vi stirrade bara på varandra en stund. Väntade tills den andra skulle vända bort blicken eller säga något men inget utav det hände.
Han väntade på mitt svar och det var jag väl medveten om så det blev jag som bröt den tystnaden först. 
"Okej, men om det blir en konstig stämning så säg inte att jag inte varnade dig!" Hans leende sprack upp.
"Oroa dig inte, det ska jag inte göra!" Jag hoppade ner från sängen och sträckte på mig.
"Jag ska prata med min bror lite och sova sedan, vill du ha någonting innan jag går?" Frågade jag för att jag inte var helt säker på om han hittade runt riktigt än. Det ända svaret jag fick var att han tog ett försiktigt grepp om min arm och drog mig till sig, kysste mig och log.
"Nej, nu har jag allt." Jag knuffade till honom lite på axeln med ett leende och en lätt rodnad på mina kinder. Den lilla knuffen gjorde ingenting annat än att få honom att börja skratta. "Det krävs mer än en knuff för att få mig att flytta på mig eller få lite ont."
"Åh håll tyst!" Han skrattade och kysste mig igen.
"Godnatt min lilla svaga tjej."
"Sov gott min extremt muskulösa och starka kille." Ännu en kyss och jag lämnade rummet för att leta reda på min bror.
_______________________________________________________________
En kort och snabb uppdatering eftersom jag har dåligt samvete över att inte ha skrivit något på länge. Jag har verkligen inte haft tid och när jag väl har det så är jag helt slut och vill bara sova så den här gången får jag faktiskt skylla det på skolan och dem oändliga uppsatserna. Ändå så har inte statistiken sjunkit vilket betyder att ni mina små tysta ninja läsare fortfarande klickar er in hit så tack så mycket  för det! X

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar